Frukostwebbinarium: När julen står på spel – hur rustad är dagligvaruhandeln?

Snart är högtiden här som för dagligvaruhandeln är årets viktigaste försäljningsperiod. Förberedelserna för att tillgodose alla konsumenters julönskemål har pågått länge – från planering och inköp till logistik och bemanning.
Den 19 november, i samband med publiceringen av Dagligvaruindex, bjöd vi in till ett webbinarium om julen – både som årets mest betydelsefulla försäljningsperiod och som ett logistiskt kraftprov för hela dagligvaruhandeln.
Deltog gjorde Karin Brynell, vd Svensk Dagligvaruhandel, Anna Ekström, Managing Director Nordics NielsenIQ, Cecilia Ratnér, Key Account Manager Svenska Retursystem, Emma Lindström, logistikdirektör ICA Sverige, Maria Dundeberg, kommersiell direktör Scan Sverige, William Lindquist, analytiker HUI och Cecilia Anneling, Kommunikationschef Svensk Dagligvaruhandel.
Se hela webbinariumet i efterhand nedan.
