Dagligvaruindex

Dagligvaruindex tas fram av Svensk Dagligvaruhandel i samarbete med HUI Research som ansvarar för statistikinsamling och kvalitetssäkring av data. Syftet med Dagligvaruindex är att publicera trovärdig och kvalitetssäkrad statistik gällande dagligvaruhandelns försäljningsutveckling på månadsbasis. Dagligvaruindex mäter försäljningstillväxten i dagligvaruhandeln, inte den specialiserade livsmedelshandeln eller servicehandel. Rapporten bygger på försäljningsstatistik som samlas in 12 gånger om året från dagligvaruaktörer och följer utveckling och trender för dagligvaruhandelns tillväxt både i fysisk butik och på nätet.

Q and A Dagligvaruindex
Publiceringsplan

– Tillväxten för dagligvaruhandelns butiksförsäljning uppgick till 0,5 procent vilket är klart lågt. Samtidigt ångade e-handeln på, Daniel Liljeberg näringspolitiskt ansvarig på Svensk Dagligvaruhandel.

Rapporter dagligvaruindex

Maj 2019
Maj 2019 (In English)
April 2019
April 2019 (In English)
Mars 2019
Mars 2019 (In English)
Februari 2019
Februari 2019 (In English)
Januari 2019
Januari 2019 (In English)
December 2018
December 2018 (in english)